Dmitri Vasserman ([info]utkast) wrote,
@ 2006-09-19 00:17:00
Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Betraktar Ohly medelklassjudar som vita?
På den här bilden visa Lars Ohly vad han egentligen är (Länk). Gesten riktad till debattören Marie Söderqvist Tralau.
Ohly visar vad han är
Utbrottet visar kommunisternas attityd mot människor som inte delar deras åsikter. Tänk för en sekund en tanke: vad skulle hända om denna nolla inte ledde ett litet bitet parti men hade makt och tillgång till armé och polis.

Vänsterpartiet är på väg att utvecklas till ett fascistisk parti. Förutom israeliska judar som länge har varit deras främste hatobjekt, kretsar deras retorik på sistone kring ”vita över- och medelklassen”. Jag skulle gärna vilja veta om judar i medelklassen betraktas som ”vita” eller inte. Kan någon vänsterpartist förklara mig? Om Ohly/Esbati börjar parata raser för att definiera fienden vill jag gärna veta vilket fack jag hör till.

web site hit counter
Andra bloggar om: , , , , , , ,



(Post a new comment)

Lustigt
(Anonymous)
2006-09-19 12:32 am UTC (link)
Haha! Vilken höna av en fjäder-kalabalik. Maken till skitnödigt inlägg var det länge sedan någon har läst. Tycker gott att fler borde se fingret då och då och av din blogg att döma kanske du är en.

Med vänlig hälsning,
Röd Guling
http://rodguling.blogspot.com

(Reply to this) (Thread)

Re: Lustigt
[info]utkast
2006-09-19 12:59 pm UTC (link)
Älskar dig oxo, kamrat. "Fingret" och "vänlig hälsning" i samma inlägg, det är väl det som kallas för kommunistisk dialektik? Med sådana sakliga kommentarer ska vita medlklassen besegras snabbt som fan. Upp till kamp...

(Reply to this) (Parent)

kul!
(Anonymous)
2006-09-19 10:46 am UTC (link)
Ja, jag kan verkligen först Ohly. Även om det inte är den mest mogna reaktionen är det väldigt väldig mänskilg. Jag kan fatta att man blir så trött på allt skitprat att man faktiskt ger någon fingret. Att få ett finger till att "vänsterpartiet är på väg att utvecklas till ett fascistisk parti" är det dumaste jag läst på väldigt väldigt länge.
Så att som ger ngn anna fingret är fascister??!! ehh.. kanske borde du snarare kritisera terroristlagstiftningen, inskränkningar av personlig intigritet, övervakning och Guantanamo om du nu gärna vill dra sådana paralleler - Eller vänta, du är naturligtvis för alla de här sakerna!

kram från
Martina
-som ger dig fingret!

(Reply to this) (Thread)

Re: kul!
[info]utkast
2006-09-19 01:21 pm UTC (link)
Kram och fingret, hammaren och skaran, alltså hej!

Sluta hyckla, kamrat! Ni motsätter sig inskränkningar av personlig integritet, övervakning o s v för att den delvis slår mot era lilla älskningar, diverse terrorister, våldsmakare och andra ”revolutionera” kämpar mot ”vita medelklassen”. I länder där era älskningar får makten börjar man just med övervakning och integritetskränkande och slutar med politiskt förtryck och koncentrationsläger. Vad sägs om Castro och Chaves? Nej, kommunister har inga principer. Allt bedöms utifrån on det gynnar eller missgynnar ”revolutionär kamp”. Just nu övervakning missgynnar den – och ni är emot.

Förresten, stödjer jag inte övervakning och integritetskränkande. Just därför att jag är så jäkla rädd att en dag ni kan hamna i regeringen.

P.S. I viket ras placerar ni judar? Tillhör jag den föraktade "vita medelklassen" eller inte?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: kul!
(Anonymous)
2006-09-20 12:33 pm UTC (link)
De enda som bryr sig om vilka som är judar är ni själva och nazister. För mig är det fullständigt oväsentligt om en människa är jude, arab, svart, vit, gul eller någonting annat. Det är åsikter och värderingar som gör skillnaden, fattar ni inte det? Att kritisera Israels politik är inte det samma som antisemitism men det lär väl ni aldrig vilja förstå. Ta dig själv som exempel. Hade du inte skrivit en sån här brunfascistisk blogg hade jag aldrig ens reflekterat över om du skulle vara jude eller inte.

Med vänlig hälsning,
Röd Guling
http://rodguling.blogspot.com

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: kul!
[info]utkast
2006-09-20 12:51 pm UTC (link)
Min lilla rödbrungula vän, varva ner lite!
Det är väl Esbati och Ohly som pratar föraktfullt om "vita över- och medelklassen". Därför vill jag gärna veta: ska jag betraktas som "vita medelklassen" eller inte? Era föregångare från Socialistiska partiet tykte inte så. Vad tycker ni?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: kul!
(Anonymous)
2006-09-20 10:23 pm UTC (link)
Jag har ingen aning om vilken samhällsklass du tillhör.

Med vänlig hälsning,
Röd Guling
http://rodguling.blogspot.com

(Reply to this) (Parent)

Re: kul!
(Anonymous)
2006-09-21 01:53 am UTC (link)
De tänker nog ungefär som M Moore som argumenterade för att även C Powell och C Rice var "korkade vita män"...

/Jon

(Reply to this) (Parent)


[info]nataliecohil
2008-07-17 04:12 am UTC (link)
I en hadith uttrycks det så här: 0 mina tjänare, ni kan varken göra mig någon harm eller göra mig något gott.

(Reply to this) (Parent)

(Reply from suspended user)
Re: kul!
(Anonymous)
2006-09-22 01:31 am UTC (link)
Ta det lugnt, Dmitri, du tillhör INTE den föraktade "vita medelklassen"

(Reply to this) (Parent)

Ohly gör rätt.
(Anonymous)
2006-09-19 01:21 pm UTC (link)
Det är skönt att se hur en politiker kommunicerar på vanliga människors vis, för blir man kraftigt förolämpad så måste man även som politiker kunna reagera spontant och fränt.

Jag har gett fingret vid otaliga antal tillfällen när någon slängt skit på ens åsikter, det är inte lönt att debattera sak med högerextremister. Vem har inte det? Speciellt i trafiken. Så varför spela så förbannad och upprörd? Vad är det för pidestal man ska sitta på som folkvald där man är iskall och ska ta vilka förolämpningar som helst med ett godkännande smajl? Ohly gör rätt i att ge fingret till borgarna.


Maktskifte 2010! (http://maktskifte2010.blogspot.com)

(Reply to this) (Thread)

Re: Ohly gör rätt.
(Anonymous)
2006-09-26 04:36 pm UTC (link)
Tvärtom. Det är inte lönt att debattera saker med antisemiter och islamofascister. Idag är "högerextremist" ett kodord för de som motsätter sig antijudisk hat och hysteri.

(Reply to this) (Parent)

Fingret.
(Anonymous)
2006-09-21 01:48 pm UTC (link)
Han ville troligen visa att han har inte blod på händerna.
Vi kommunister mördade över 100M människor. Ge oss en chans till

Lubbe Ferrysson

(Reply to this) (Thread)

Re: Fingret.
(Anonymous)
2006-09-21 08:34 pm UTC (link)
De enda meriterna som jag känner till angående Ohly är att han väl kraftigt motsatte sig kriget i Irak, det som enligt The Lancet kostat över 100 000 irakier livet.

Verkar alltså som att kommunisterna har tacklat av även på detta område och att andra har tagit över deras roll nu!

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Helt rätt.
(Anonymous)
2006-09-22 07:09 am UTC (link)
Verkar alltså som att kommunisterna har tacklat av även på detta område och att andra har tagit över deras roll nu!

Du har helt rätt. Muhammedanska terrorister är värdiga arvtagare till kommunististiska politrucker.

Lubbe Ferrysson

(Reply to this) (Parent)

(Reply from suspended user)
Kommunismen och nazismen.
(Anonymous)
2006-09-21 02:02 pm UTC (link)
Kommunistiska ideologin är besläktad mera med nazismen, än med fascismen. Skillnaden är minimal. Det skadar inte att titta lite till historien och S.Sirens utmärkta hemsida :

Sveriges Kommunistiska Parti stöder Nazitysklands ockupation av Norge och Danmark. (Hitler och Stalin är ännu allierade.) Dagen efter Tysklands invasion av Norge och Danmark skriver partiorganet Ny Dag:
"Det är de små staternas beskyddare England och Frankrike, som med sin flagranta kränkning av Norges suveränitet framkallar detta läge


Så det är naturligt att man påstod att kommunismen och nazismen är två sidor av samma mynt. Tack vare svensk idiotvänster behöver man idag inte vända myntet.

Lubbe Ferrysson

(Reply to this) (Thread)

Re: Kommunismen och nazismen.
(Anonymous)
2006-09-21 08:30 pm UTC (link)
Har den där Samuel Sirén skrivit något om huruvida kommunisterna kom att engagera sig i motståndsrörelserna mot de nazistiska ockupationerna?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: Kommunismen och nazismen.
[info]utkast
2006-09-21 08:52 pm UTC (link)
Norska kommunister bytte åsikter i frågan på en dag 22 juni 1941 då Nazi-Tyskland angrepp Sovjet.

Presis som förra året då kommunisterna plötsligt svängde i frågan om rättssäkerhet när UD och Säpo började stänga hemsidor med Muhammed-karikatyrer.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: Kommunismen och nazismen.
(Anonymous)
2006-09-21 10:00 pm UTC (link)
Remmenderar Dmitri att lägga ifråns sig diverse litteratur utgivet på Contra förlag och läsa lite litteratur som förklarar......

http://www.flamman.se/recension.php?id=3553

...hur kommunisterna kunde gå i icke-aggressionspakt med de Nazister som satte kommunister i interneringsläger i Tyskland.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Dr. Linderborg, I suppose.
(Anonymous)
2006-09-22 12:26 pm UTC (link)
Sanningen om nazisternas judehat finns i Mein Kampf. Sanningen om negerhat i södra USA hittar man hos David Duke. Sanningen om Förintelse ska man leta i Faurissons och Irwings böcker (om man inte nöjer sig med svenska ”experter”, Lindgren, Myrdal eller Adelskogh). Och vill man veta sanning om kommunistiska brott mot mänskligheten är den bästa källan svensk brunröd trashvänster.
Tack för länken, nu slutar jag leta på fel ställen.

Lubbe Ferrysson.

(Reply to this) (Parent)

Re: Kommunismen och nazismen.
(Anonymous)
2006-09-22 07:04 am UTC (link)
Kommunister i ockuperade länder i centrala Europa samarbetade med nazister fram till 21.juni 1941. Dvs. samma uppträdande som i Sverige.

Lubbe Ferrysson

(Reply to this) (Parent)

MrB
(Anonymous)
2006-09-21 04:20 pm UTC (link)
” Om Ohly/Esbati börjar parata raser för att definiera fienden vill jag gärna veta vilket fack jag hör till.” – du kan vara lugn Dmitri, du tillhör rasisternas ras. Varken Ohly eller någon annan svensk får prata om raser i Sverige utan risken att bli frihetsberövad eftersom Sverige förnekar ras existens officiellt och bestraffar dom som motsätter sig detta.
Den enda gruppen som får prata om rasideologi och utöva det är judarna i Sverige. Så, det är fritt fram för dig, Dmitri, att snacka rasfrågor – så länge du låtsas vara jude.

(Reply to this) (Thread)

Re: MrB
[info]utkast
2006-09-21 06:37 pm UTC (link)
OK, uppfattat. Judar är "rasisternas ras". Kreativt. Kommunistiskt. Att hitta en formulering som håller 2000-åriga idén om "den onda rasen" vid liv samtidigt som man framställer som "antirasist" kräver stora demgogiska talanger.

Däremot har jag inte fått något svar på min fråga. Anser kommunisterna att människor från "rasisternas ras" kan höra till "vita medelklassen" eller inte? Vita eller ej?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: MrB
(Anonymous)
2006-09-21 07:34 pm UTC (link)
Det vet jag inte om du är svart eller vitt. Jag har träffat svarta judar ifrån Jamaika och vita judar ifrån Finland och Sverige. Titta i spegeln, Dmitri.

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: MrB
[info]utkast
2006-09-21 07:53 pm UTC (link)
Hmm, lite mörkare än Lars Ohly. Hur mörk ska medelklass man vara för att inte betraktas av (v) som ”vit medelklass”? Kan definitionen variera beroende av om man har solat?

(Reply to this) (Parent)

Neej, judar är inte vita
(Anonymous)
2006-09-23 06:12 pm UTC (link)
” Jag skulle gärna vilja veta om judar i medelklassen betraktas som ”vita” eller inte.”
Jag har inte hört i Rothstiens propaganda MTV att judar var lika vita sopor.
Du har säkert hört den där benämningen. Den som får det att vändas i magen på dig och gör att smaklökarna krymper ihop i försvarsställning. “White trash.”
Begreppet som befinner sig någonstans utanför de etablerade salongernas fattningsförmåga. Fy bövelen, det stinker gör det inte?
En svart hiphopare i ghettot luktar inte illa, tanken på hans existens framkallar korrigerade dunster av modern parfym, syrianer i Södertälje med automatvapen och intressant syn på flickor med blonda lockar pumpar upp en bastant doft av manlig makttradition med exotisk bouquet, och piffiga feminister en touche av hennafärg och hårprodukter.
Nej, det är bara det vita skräpet som stinker. Ren skräck löper genom kroppen när dess odörer når näsborrarna. Nuförtiden är det vita skräpet inte längre enbart förpassat till husvagnar. Det är överallt. Varenda individ som har mage att identifiera sig med traditionella ideal sprungna ur västerländska kulturer tillhör skiten.
Du som står vid min sida, du vita skräp som ska städas bort av mångfaldigad censur, jag vill berätta en sak för dig. Jag hyser nämligen tillförsikt.
Jag ser fram emot det. Kollapsen. Den förljugna struktur som existerar i Sverige är nämligen dömd till detta, och samhällsutvecklingen pekar bara åt ett håll. Befrielse.
Som sagt; jag ser fram emot det. Den sida jag kommer välja i det stundande konfliktscenariot är helt självklar. Jag kommer sluta mig till de vita soporna som ännu vet att de är heterosexuella, de stigmatiserade, de klassiska husvagnsskräparna, de raderade insändarskribenternas skaror, syltetrubadurerna, finlandsbåtshorderna, fackelbärarna, de nollklassade, medborgargardefäder, samt uteliggarna vilka i princip enbart har nordiskt ursprung.

(Reply to this) (Thread)

Re: Neej, judar är inte vita
(Anonymous)
2006-09-27 05:29 pm UTC (link)
Du skriver så bra. Är du en författare?

(Reply to this) (Parent)(Thread)

Re: Neej, judar är inte vita
(Anonymous)
2006-09-27 10:52 pm UTC (link)
Nej, det är jag inte, och förmodligen skrev jag det i en fel blogg.

(Reply to this) (Parent)

Re: Neej, judar är inte vita
(Anonymous)
2006-09-29 07:59 pm UTC (link)
"Du skriver så bra. Är du en författare?"
Jag tillhör de raderade insändarskribenternas skaror och det kan bero på språket jag använder. Precis som Orwell beskrivit i sitt verk “1984” förvandlas nu språket självt till en fungerande arena för simplifierad dualism. Snart vet vi äntligen vilka alla tiders syndabockar alltid varit, är, och kommer att vara; det är de som kryper i skuggorna, de som inväntar en ekonomisk kris som kan garantera deras återtåg till makten, de som inte annekterat den offentliga sanningen som vi nu alla hyllar.
Där, såg du honom, han som tryckte ryggen mot väggen under det att du pekade mot honom, det var en FRÄMLINGSFIENTLIG. Och han som vandrar där med den fyrkantiga portföljen och böjd rygg, det är en anhängare av GUBBVÄLDET, en varelse som är en del av DEN PATRIARKALA KÖNSORDNINGEN. Minns du den där unge mannen som inte jublade när poliskårens gayparad tågade förbi oss under Stockholm Pride? Helt rätt, det var en HOMOFOB. Dessutom kan det vara så att den familj som hängde upp den svenska flaggan utanför sitt torp i somras är NATIONALISTER.
Alla de där individerna, hur kan det komma sig att de ännu existerar? De är ju KONSERVATIVA, eller ännu värre; BAKÅTSTRÄVARE. Hur kan man hålla på så när man vet att det är framåt vi ska? De har ännu inte insett att det de försvarar bara är SOCIALA KONSTRUKTIONER, och att sådana bara är till för att nedmonteras.
För visst är det så, säg för allt i världen att det är så, att vi idag är UTVECKLINGSFRÄMJANDE, att vi verkar för TOLERANS och SAMFÖRSTÅND. Du är väl också FEMINIST även om det svenska folket inte säger sig sympatisera med den gruppens initiativ, du talar väl också för MÅNGFALD även om du inte helt är insatt i den nutida meningen av ordet, du förespråkar väl också MODERNA LÖSNINGAR och JÄMLIKHET? Alla måste ju ha samma RÄTTIGHETER eller hur? Vi kan alla kämpa för det här, vi kan alla PROVOCERA de som inte förstår värdet i våra överenskommelser, de som inte förstår FRIHETEN vi samfällt försvarar. Våra motståndare; mörkermännen, populisterna, högerspökena, smygrasisterna, fascisterna, grabbgängen, patriarkerna, de diskriminerande, gubbarna, de heteronormativa, de osäkra, de okunniga, de rädda, extremisterna, de provocerar inte oss, de HETSAR oss, och det är förbjudet att hetsa människor. Vi har all rätt att angripa dem, men deras munnar är ihopsydda, allt de säger kan vi vända mot dem därför att själva språket är vänt mot dem. Det är bara vi som har ett SOCIALT ENGAGEMANG, eftersom ett sådant bara kan uttryckas på ett sätt av en grupp människor; oss. Hur ska vi då bli bättre på att hjälpa varandra till insikt? Det finns bara ett sätt min vän, och det ord som är viktigast av allt att äga finns nu också på vår sida; det är nämligen bara vi som sitter på KUNSKAP


(Reply to this) (Parent)

(Reply from suspended user)

(Anonymous)
2006-09-27 04:48 pm UTC (link)
hahaha
fan va rubbat. men man är ju ingen mördare för att man ger nån fingret!
bättre ge fingret än å klipa till nån !

/hftg hstn

(Reply to this)

blir bara ledsen
(Anonymous)
2006-10-01 07:34 pm UTC (link)
Har läst några av dina inlägg på bloggen, men slutade för jag orkar inte mer. Du uttrycker dig på ett sätt som bara kan skapa fler konflikter och motsättningar. Tror du verkligen att hela vänstern är nazister, vill ha evigt krig i Israel och vill störta den vita medelklassen i Sverige? Tycker att du ska tänka över om du verkligen vill att världen ska förändras eller om du bara vill uttrycka din ilska. Tycker du ska göra det i en privat dagbok i så fall. Det är sådana här texter som antisemiter använder sig av för att berättiga sina åsikter.

(Reply to this) (Thread)

Re: blir bara ledsen
(Anonymous)
2006-10-10 10:32 am UTC (link)
Antisemiter som du själv till exempel...
S

(Reply to this) (Parent)(Thread)

rasistisk 'antirasism'
(Anonymous)
2006-10-11 12:51 pm UTC (link)
<<Dmitri, du tillhör rasisternas ras. << Just sådana här texter som RASISTER använder sig av för att berättiga sina åsikter.

(Reply to this) (Parent)

rasistisk 'antirasism'
(Anonymous)
2006-10-11 12:53 pm UTC (link)
'Dmitri, du tillhör rasisternas ras'
Just sådana här texter som RASISTER använder sig av för att berättiga sina åsikter.

(Reply to this) (Parent)

Re: blir bara ledsen
(Anonymous)
2006-10-29 10:47 am UTC (link)
Synd att du blir ledsen men varför anklagar du ett potentiellt mål för antisemiter för att skapa antisemitism? Menar du att svarta somalier är skyldiga till rasism mot svarta och bör hålla käften för att inte "skapa mer rasism"?
Själv är jag varken judisk eller svart utan just vit medelklass dock inte lika rik som killarna och tjejerna i den rasistiska och judehatande extremvänstern - många av dem med bakgrund på Östermalm och villaområden i Sverige.

(Reply to this) (Parent)

WAR - US vs Iran from Iraq
(Anonymous)
2007-04-02 11:26 pm UTC (link)
What about the possibility of pulling out of Iraq, letting Iran invade and lose resources fighting their own kind,
and then come in and mop up the dregs?

(Reply to this)

All sportsmen use drugs.
(Anonymous)
2007-06-23 10:12 pm UTC (link)
MESSAGE

(Reply to this)

Where'd you gone, I missed you so...
(Anonymous)
2007-06-24 11:51 pm UTC (link)
MESSAGE

(Reply to this)

Infrormation about diet pills
(Anonymous)
2007-06-25 07:59 pm UTC (link)
MESSAGE

(Reply to this)

Mambo pharma links
(Anonymous)
2007-06-29 10:49 am UTC (link)
MESSAGE

(Reply to this)


Create an Account
Forgot your login or password?
Login w/ OpenID
English • Español • Deutsch • Русский…